• Uçaklar hakkında bilinmeyen gerçekler

1

Uçakların bilinmeyen büyük sırlarını daha önce hiç duydunuz mu? Ne sıklıkla uçarsanız uçun, çok az insanın bildiği bu gerçekler sizi epey şaşırtacak.

2

Can yelekleri oturduğumuz koltuğun altında olmayabilir. Çünkü genellikle bazı yolcular acil durum can yeleklerini çalıyorlar.

3

İniş ve kalkışlarda yolcuların yerinde oturması ve kemer takmasının zorunlu olmasının bir sebebi de uçak kazalarının büyük bir kısmı iniş ve kalkış sırasında olur.

4

Uçuş sırasında kaza olma olasılığı düşüktür.

5

Can güvenliğinin yanı sıra uçuş öncesinde yolcuların ağırlığı hesaplanır. Bu durumda birkaç yolcunun aynı anda yer değiştirmesi uçağın dengesini bozacağı için yolcuların yerinde oturması zorunludur.

6

Türbülans korkulduğu gibi uçağın düşmesine sebep olmaz. Fakat türbülans anında kemerin bağlı olmaması şiddetli sarsıntıdan kaynaklı olarak ölüme neden olabilir. Ayrıca her geçen gün artan karbondioksit oranı yüzünden türbülansların şiddeti giderek artmaktadır.

7

Gece iniş ve kalkış yapan uçaklarda kabin içi ışıkların söndürülmesinin sebebi herhangi bir kaza durumunda gözlerin karanlığa alışmış olmasını sağlamaktır. Eğer ışıklar açık olursa gözler karanlığa alışmak için ekstra zaman harcayacaktır.

8

Havadayken içeceklerin tadı daha güzel olur. Çünkü alçak basınç içeceklerin içindeki şekerin daha fazla ortaya çıkmasını sağlar.

9

Tuvalet atıkları sanıldığı gibi uçak havadayken gökyüzünden bırakılmıyor. Uçağın atık deposunda toplanıyor ve iniş sonrası araç gelip atık deposunu boşaltıyor.

10

Uzun menzilli uçuşlarda, kabin görevlilerinin dinlenmesi için uçaklarda gizli odalar vardır. Uçak tipine göre dinlenme odalarının yeri değişir, genellikle pilot dinlenme odaları kokpitin hemen arkasındadır.

11

Acil durum anında yolcu kapasitesi ne olursa olsun uçağın 90 saniyede tahliye edilmesi şarttır.

12

Uçakta, kanatlarda kaç tane vida olması gerektiğine dair bir kılavuz bulunmaktadır.

13

Yolcu uçakları ana uçuş sisteminden dolayı 30 dereceden çok yatış yapamazlar.

14

Düşünülenin aksine uçak kabininde teneffüs ettiğimiz hava en temiz havadır. Sebebi ise hastanelerde kullanılan hava filtreleme teknolojisi uçaklarda da kullanılır. Mikrop barındırmadığı anlamına gelmez, yine de en temiz havadır.

15

Zehirlenme riskine karşı iki pilot uçuş sırasında aynı yemeği yiyemez. Biri zehirlenirse diğerinin sağlığı açısından risk almamak için bu kural uygulanıyor. Örneğin biri köfte yiyorsa diğeri balık yiyor.

16

Uçuş esnasında hissedilmese de kötü hava koşullarında uçağa sık sık şimşek çarpar.

17

Tuvaletlerin kilitleri dışarıdan da açılabilir.

18

Acil durum kapılarından uçuş görevlilerinin çıkması yasaktır.

19

Bazı havayolu çalışanlarına uçak kalkana kadar ödeme yapılmaz. Çünkü ödenecek miktar uçak kalkarken ne kadar başarılı olduklarına göre belirlenir.

20

Aslında oksijen maskeleri 15 - 20 dakikalık ihtiyacı karşılayabilir.

KATEGORİ HABERLERİ