Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER), Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 10'uncu ve 13'üncü maddelerinin bazı hükümlerinin iptali istemiyle Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) aleyhine Danıştay'a dava açmıştı.
Buna göre; Danıştay 15. Dairesi, tüketicilerden hesap işletim ücreti alınmasına yönelik hükmü oy birliğiyle iptal etti.
Karar doğrultusunda, tüketiciden alınacak ücret, masraf ve komisyonlar BDDK tarafından belirlenecek.
Konuyla ilgili olarak açıklama yapan TÜSODER Genel Başkanı Deniz Öner, 4 yıllık hukuki mücadelenin ardından alınan bu kararı büyük başarı olarak nitelendirdi.
Öner, "Hesap işletim ücretinin yasal dayanağı yoktur. Çok güzel bir hak olduğunu düşünüyorum. Bu değerlendirilebilir. Ne kadar çok vatandaşa duyurulabilirse o kadar iyi olur. Söz konusu parayı almak isteyen vatandaşların yapacakları işlemler şöyledir: Vatandaşlar, geçmişe dönük 10 sene içinde hesap işletim ücreti kesilmişse bunların dekontlarını bankalardan talep etsinler. Vatandaşlar, TÜSODER'in sitesinde söz konusu kararı okuyabilirler. Bu kararla birlikte dilekçe yazarak bankadan iade istesinler. Vatandaşlar, bunu birkaç yolla yapabilirler. Dilekçe yazabilirler, noterden ihtarname gönderebilirler ya da iadeli taahhütlü ile talep edebilirler. Bankaların büyük çoğunluğu bunu ilk başta reddedecektir. O zaman da gelen cevapla ya da cevap vermeseler bile dekontlarıyla kendi talep yazısıyla birlikte ilçe kaymakamlarında bulunan tüketici hakem heyetlerine başvurabilirler." dedi. (İLKHA)