BÜ’de TÜBİTAK semineri düzenlendi
TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığından Uzman Duran Meşe, Bingöl Üniversitesi’nde "TÜBİTAK 4004, 4005 ve 4007 Programları Tanıtım ve Bilgilendirme Semineri" düzenledi.
BÜ’de TÜBİTAK semineri düzenlendi

Bingöl Üniversitesi Recep Tayyip Erdoğan Kongre Merkezi’nde düzenlenen seminere Bingöl Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hakan Olgun ve Prof. Dr. Ramazan Solmaz,  Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ramazan Meral, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü M. Mesut İlhan, FKA Bingöl Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü İsa Telimen, KOSGEB İl Müdürü Naci Özdemir, akademik personelimiz yanı sıra lisansüstü öğrenciler ile öğretmenler katıldı.

Programda, Prof. Dr. Ramazan Solmaz: ‘Üniversite olarak özellikle AR-GE ve ÜR-GE çalışmalarına her zamandan daha fazla ihtiyaç duyduğumuz bu dönemde, üniversite olarak da TÜBİTAK ve Avrupa Birliği projeleri başta olmak üzere bütün projelerde son derece faal olmak istiyoruz. Özellikle genç akademisyenlerimizden de bu anlamda önemli katkılar bekliyoruz. Rektörlük olarak, Proje Koordinasyon Araştırma ve Uygulama Merkezi, Teknoloji Transfer Ofisi, Türk Akreditasyon Kurumu Bilgi ve Doküman Ofisi Bingöl Temsilciliği, Üniversite-Sanayi İşbirliğini Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezlerimizi kurduk. Bu birimlerimizde daha aktif ve verimli çalışmak için yeniden yapılandırma çalışmalarımızı devam ediyoruz. Bu merkezlerde özellikle gönüllü çalışmak isteyen siz genç araştırmacılarımızı bekliyoruz. Üniversitemiz ve ilimizden daha fazla sayıda ve nitelikli projeyeler üretmek için çalışacağız. Bunun için de bütün kurumlarımız ve Milli Eğitim İl Müdürlüğümüz ile her türlü işbirliğine hazırız. Seminerin herkese maksimum düzeyde fayda sağlamasını ve olumlu çıktıları olmasını temenni ediyorum.’ dedi.

Prof. Dr. Ramazan Solmaz’ın ardından Uzman Duran Meşe tarafından slayt eşliğinde yaklaşık iki saat süren eğitim verildi. Meşe, 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destek Programı hakkında yaptığı değerlendirmelerde: ‘Doğa Eğitim ve Bilim Okulları Çağrısı, bilginin topluma anlaşılır bir biçimde aktarılmasını, bunu yaparken de bilginin mümkün olduğunca görselleştirilerek, etkileşimli uygulamalarla desteklenmesini amaçlar. Projelerde olabildiğince fazla bilgi aktarılması değil, basit bilimsel olguları fark etmeleri sağlanarak, merak duygularının, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin tetiklenmesi önem arz etmektedir’ diye konuştu.

4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destek Programı’na da değinen Meşe, ‘4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim uygulamalarının amacı öğretmenlere yenilikçi yaklaşımı esas alır. Bu program, öğretmenlere; öğrencilerde ve toplumda bilime ve bilimsel konulara ilişkin olumlu tutum geliştirilmesi amacıyla, kendi branşlarına ve genel olarak öğretmenlik mesleğine özgü yenilikçi yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerin etkileşimli olarak kazandırılmasını amaçlamaktadır’ diye ifade etti.

Meşe, şöyle devam etti: “4007 Bilim Şenliği Destekleme Programı da bilim iletişiminin sağlanması, bilimsel bilginin geniş toplum kitlelerine ulaştırılması ve bilim-teknoloji arasındaki etkileşimin kavratılması için sergi, sahne şovları, gösteri, atölye/laboratuar çalışmaları, tematik bilim oyunları, yarışmalar, söyleşiler vb. etkinlikler yoluyla katılımcıların temel bilimsel olguları fark etmelerinin sağlanması, merak duygularının, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin tetiklenmesini amaçlar.”

 

Kategori: Güncel
YORUM YAPIN(üye olmadan da yorum yapabilirsiniz)
Yorumla
İptal

KATEGORİ HABERLERİ

-