Bingöllü vatandaşlara kasım ayı faturasının kırk günlük olarak düzenlenerek gönderilmesi ve gelen ödeme tutarının yüksek olmasının akabinde bazı gazeteler vatandaşın tepkisini haberlerine konu edinmişti. Yapılan haberlerin akabinde Fırat EDAŞ Bingöl, fatura düzenlenme işini perakendeci şirketler tarafından yapıldığını elektrik zamlarının ise EPDK tarafından yapıldığını ve kendileri ile ilgili olmadığını belirtiler. Basınla paylaşılan metinde şu bilgilere yer verildi: “Fırat Elektrik Dağıtım A.Ş. olarak sorumluluk alanı Bingöl, Elazığ, Malatya ve Tunceli illerinde; ilk kez elektrik aboneliği alacak yerlere altyapı tesisatı ve yatırımları kurar. Sayaç okuma ve sayaç değişikliği gibi işlemleri gerçekleştirir. Elektrik kesme ve bağlama işlemlerini sağlar.
Perakende satış şirketleri ise; abonelik iptali, başvurusu, sözleşme imzalanması gibi işlemleri gerçekleştirir. Faturanın son tüketiciye ulaşan halini hazırlar. Fatura itiraz vb. gibi işlemlere bakar. Fatura tahakkuk ve tahsilat işlemlerini yapar.
Son dönemde, Bingöl’deki abonelerden, elektrik faturalarının yüksek gelmesinden dolayı gelen tepki ve şikâyetlerin kurumumuzla bir ilgisi olmadığını altını çizmek isteriz. Elektrik birim fiyatları EPDK tarafından belirlenmekte olup; sene başından bu yana artan elektrik fiyatları, elektrik tedarik hizmeti veren kurumların bir müdahalesi olmadan doğrudan tüketicilere yansıtılmaktadır.”