Ziyarette kurumun çalışmaları hakkında Vali Ekinci’ye bilgi veren Ticaret İl Müdürü Abdulvahap Tanık, Bingöl’deki müracaat sayısı, yapılan denetimler, karara bağlanan dosya sayısı, tüketici lehine sonuçlanan dosya sayısı gibi istatistiki bilgiler aktardı.
Tanık: “Bingöl Tüketici Hakem Heyeti insan odaklı bir hizmet anlayışıyla tüm tarafların haklarının korunması hususunda hassasiyeti temel ilke kabul etmektedir. Rahat, kolay ve masrafsız çözüm organı olan hakem heyetlerinin kararları icra ve iflas kanuna tabi olup, uyuşmazlığın çözümü için hakem heyeti kararları kesin ve bağlayıcıdır. Bir toplumun sosyal, kültürel ve ekonomik anlamda gelişebilmesinin temel ilkesi, bilinçli tüketim kültürüdür. İlimizde nihai durum itibariyle tüketici bilinci iyi düzeyde gelişmektedir. 15-21 Mart Tüketiciyi Koruma Haftası münasebetiyle İlimiz genelinde İl Müdürlüğümüzce tüketici bilincini geliştirmek, Tüketici Hakları, Tüketici Bilinci ve Hak Arama Yolları konulu bilgilendirme çalışmaları yürütülmektedir” dedi.
“Tüketiciyi Koruma Haftası” nedeniyle gerçekleşen ziyaretten duyduğu memnuniyeti ifade eden Vali Ekinci: “Yaşadığımız dünyada hızla değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlar ve artan rekabet ortamından dolayı tüketici bilincinin arttırılması ve tüketicinin korunması konuları önemli hale gelmiş ve özel bir hukuk dalı olan tüketici hukuku hayatımıza girmiştir. Tüketicinin korunmasına yönelik ülkemizde alınan hukuki tedbirler neticesinde, tüketicilere dünya standartlarında koruma sağlanmış ve tüketicilerin hak arama yolları kolaylaştırılmıştır. Ekonomik yapının ayakta kalması, hem üreticilerimizin hem de tüketicilerimizin korunduğu bir sistem ile mümkündür. Üreticiler ile tüketiciler arasındaki dengenin mümkün olan en adaletli biçimde oluşmasını sağladığınız için sizlere teşekkür ediyorum. Bu vesileyle İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetlerimize çalışmalarında başarılar diliyor, tüm vatandaşlarımızın Tüketici Haftasını kutluyorum” dedi.