"Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Projesi" kapsamında Bingöl Üniversitesi öğretim üyeleri tarafından dijital ders içerikleri hazırlanmaya başlandı. Fen Edebiyat Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Can Ali Ağca ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Gündoğdu’nun koordinasyonunda hazırlanan dijital içerik ile “Hücre Kültürü Uygulamaları” müfredatına ait “Aseptik Teknikler”, “Medium İçeriği ve Hazırlanması”, “Sekonder Hücrelerinin Kültüre Alınması”, “Hücrelerin Pasajlanması”, “Hücre Sayımı” ve “Hücrelerin Dondurulması” videoları oluşturuldu. Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü öğrencileri Burak Rüştü Aydın ve Seher Saruhan’ın video hazırlık sürecinde etkin rol oynadıkları Ters Yüz sınıf (Flipped Classroom) eğitsel stratejisini amaçlayan ilk video içeriğinin tüm hazırlıkları tamamlandı. Video, dijital platformlarda erişime de sunuldu.
Dr. Öğretim Üyesi Can Ali Ağca, öğrencilerin ders materyallerini her an ulaşılabilir bir kaynaktan talep etmesinin, öğrenme süreçlerinin dijital ortama entegrasyonunu zorunlu kıldığını belirterek, bu nedenle öğrencilere çalışma süreçlerini daha iyi organize edebilmelerini ve “kişiselleştirilmiş öğrenme” imkânı sağlamayı hedeflediklerini ifade etti. Tersyüz edilmiş sınıf uygulaması ile öğrencilerin derse olan katılımlarının geleneksel sınıf uygulamasına oranla önemli ölçüde arttığını belirten Dr. Öğretim Üyesi AĞCA, lisans eğitim müfredatı kapsamında “Kanser Moleküler Biyolojisi”, “Genetik Mühendisliği”; lisansüstü eğitim müfredatı kapsamında ise “Moleküler Biyolojide Kullanılan Teknikler” dijital ders içeriklerinin hazırlanma süreçlerinin devam ettiğini ifade etti.