BİN-HASAD DERNEĞİ BİNGÖL'DE SAĞLIK ALANINDA YAŞANAN SORUNLAR VE BUNA YÖNELİK ÇÖZÜMLERLERİN YER ALDIĞI BASIN AÇIKLAMASINI PAYLAŞARAK ÖNEMLİ KONULARA VURGU YAPILDI:
"Hasta hakları ile ilgili tüm mevzuatlar, bildirgeler, yönetmelikler ve yeni çalışmalar bir araya getirilerek güncel uygulanabilir Yeni ve Özel bir Hasta hakları yönetmeliği oluşturulmalı.
Bu yeni Yönetmelikte Hasta hakları birimine yapılan başvurular ile uygun olarak ceza ve ödülleri gerektirecek usuller açık ve anlaşılır olmalı,
Kurumda Kim, Hangi birim, Hangi hizmet sunumu, İhlalin kapsamı ne kadar gibi tüm hizmet ve faaliyetler açık yazılarak bu hizmet aşamalarında kim nerede ihlal oluşturmuşsa o ilgili maddeye göre işlem yapılmalı.
Tüm Kamu Kurumlarında ve Özellikle Sağlık Kurulum ve Kuruluşlarında Çapraz Hasta Hakları Eğitimleri zorunlu olmalı,
Poliklinik girişlerinde kıyafetleri ayrı olan Danışmanların sayısı artırılarak Triaj Uygulaması ile bilgilendirme ve yönlendirme yapmalı
Hastanelerde çalışan tüm personel mutlaka açık görünür, anlaşılır, okunur ve fotoğraflı tanıtıcı yaka veya boyun kartı kullanmalı,
Personellerin vatandaşa karşı tatlı dil ve Güleryüz’le bilgilendirme ve yönlendirme yapması sağlanmalı,
Mesai saatlerine uymayan ve görev yerinde bulunmayan personeller sürekli denetlenmeli,
Vatandaşın muayene olmak için rahatlıkla randevu alabilmesi ve muayenesini gerçekleştirebilmesi için MHRS 182 çağrı merkezinin alt yapısının güçlendirilerek personel sayısının artırılması sağlanmalı,
Psikolojik, sosyolojik, anatomik ve hedef olarak yetersiz kalan özelliksiz personellerin hastane gibi profesyonel hizmet sunulan yerlerde istihdam edilmemeli,
Hasta, hasta yakınları, personel ve idrecilerin mağduriyetine neden olan muayene düzeni ve mahremiyet ihlallerini engelleyici çalışmalar yapılarak sürekliliği sağlanmalı,
Danışmanlar aktif, Güler yüzlü, donanımlı, özel ve ayırt edici kıyafetleri ile profesyonel hizmet sunumu sağlayabilecek personeller arasından seçilmeli,
Özellikle ASKOM, ACİL, ENGELLİ ve YAŞLILAR İÇİN Taşıyıcı personel sayıları artırılmalı,
Temizliklerin sürekli ve denetlenen bir şekilde yapılması sağlanmalı,
Hastanede her hangi bir sebepten beklemek zorunda kalanların ya da ihtiyaç hissedenlerin VİFİ ağıyla ücretsiz internet hizmetleri alabilmesi sağlanmalı,
Özellikle yoğun bakım birimlerinde uzun süre yatan hastaların bekleyen yakınları için çok yüksek maddi ve manevi maliyetlere ulaşan Otel, yiyecek, barınma ve insani ihtiyaçlarını karşılayacak tedbirler alınmalı,
Hastanın iradesi dışında olarak tedavisinin devamı mahiyetinde sunulan hizmetler bitene kadar yapılacak işlemlerden tek kalem ücret kesintisi yapılacak şekilde düzenlemeler yapılmalı,
Görevine gitmeyenler hakkında mutlaka yasal yaptırımlar yapılmalı,
Üst makamlarda bulunanların adını kullanarak sağlık çalışanlarına psikolojik baskı yapanlar ve ismi kullanılanlar yüzleştirilerek sui istimaller engellenmeli,
Başkasının hakkını ihlal eden ve Devleti zarara uğratan her türlü iş, işlem ve kişiler hakkında gerekli yasal işlem yapılmalı,
Hastanelerde sayısal olarak eksik olan Uzman Branş doktor sayıları artırılmalı, uzman hekim bulunmayan Uzmanlık gerektiren branşlara hekim atamaları sağlanmalı,
Hastanelerde çalıştığı halde dışarda özel Sağlık hizmeti sunan her türlü sağlık çalışanı hakkında yasal işlem yapılmalı ve basın yoluyla ifşa edilmeli,
Şehrimizde kaliteli personellerin devamlı olarak kalabilmesi için sosyal alanlar ve imkânlar dahada iyileştirilerek genişletilmeli ve cazip hale getirilmeli,
Hastanede çalışan personel maaşları iyileştirilerek farkındalık oluşturulmalı,
Hastanede çalışmanın pozitif ayrıcalıklı olunması için sosyal şartlar geliştirilmeli,
Aile Hekimliklerinin aktif hale getirilerek Hastane poliklinikleri ve Acil birimleri asli hüviyetine uygun hale getirilmeli,
Hasta Hakları ve sorumlulukları bilincinin oluşması için Valilik ve İl Sağlık Müdürlüğü Koordinasyonu ile kurumlar arası ( Üniversite, Diyanet, Mili Eğitim, Emniyet, Askeri Birlikler, Esnaf ve Sanatkârlar Odası, Sivil Toplum Kuruluşları) işbirliği ile Vatandaşlara ulaşılarak genel Eğitim seminerleri düzenlenmeli."