Zor meslek gruplarından olan oto lastik tamiri ustaları, araç lastiklerinin bakım ve güvenliği konusunda işi ehline emanet etmek gerektiğine dikkat çekti.
Yaz aylarında ısınan lastik, balata, disk ve asfaltın etkisiyle de sıcak havaların kendilerini zorladığını dile getiren ustalar, yaptıkları işin kolay olmadığını ve bazı risklerle karşı karşıya bulunduklarını belirtti.
İş güvenliği ve meslek kazaları hakkında bilgilendirmelerde bulunan ustalar, hava basıncının orantısız olması durumunda yaşanılabilecek risklere karşı uyarılarda bulundu.
Araç sahiplerinden tamir esnasında olası bir iş kazasının yaşanmaması için çalışanları lafa tutmamalarını öğütleyen ustalar, sürücülerin lastiklerini de 15-20 günde bir mutlaka kontrol ettirmeleri tavsiyesinde bulundu.
Lastik güvenliği açısından işin ehline teslim edilmesi gerekliğine ısrarla vurgu yapan ustalar, ustanın yönlendirmeleri ve tavsiyeleri dışında kendi fikirlerince "Bu lastiğe bir şey olmaz" deyip tehlikeye girilmemesi gerektiğinin altını çizdi.
"Uzun yol giden araçlarda fren, balata ve disklerin oluşturduğu sıcaklıklardan olumsuz etkileniyoruz"
Her meslekte olduğu gibi kendi mesleklerinin de bazı sıkıntıları olduğunu aktaran Kenan Paşaoğlu, en sık karşılaştıkları sorunun uzun yol giden araçların ısınan parçalarından olumsuz etkilenmeleri olduğunu kaydetti.
Paşaoğlu, "Havaların ısınmasıyla beraber lastik sıcaklığı bizi etkiliyor. Sıcak asfalt üzerinde sürekli hareket halinde olan lastikler haliyle ısınıyor ve lastiğin zaman zaman gümlemesine sebep oluyor. Lastik sıcaklıkla bizleri gerçekten etkiliyor. Uzun yol giden otobüs ve kamyonların fren balataları ve disklerinin ısınması da bizi etkiliyor. Genelde lastik sökümü sonrası işlemleri kapalı alanda yapmaktayız." dedi.
"Lastik gümlemesi ölüme kadar götüren ciddi sıkıntılar oluşturur"