İkinci el alım satımda belge zorunluluğu
Ticaret Bakanlığı tarafından ikinci el motorlu kara taşıtı alım satımı yapan kişiler, satış müdürleri ve satış personeli için Mesleki Yeterlilik Belgesi zorunluluğu getirildi.
İkinci el alım satımda belge zorunluluğu

Bingöl Ticaret ve Sanayi Odası, TOBB MEYBEM ile imzalanan protokol kapsamında, Galeri, Showroom sahipleri ve çalışanları ve ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapanlar için "Mesleki Yeterlilik Belgesi" hizmeti vermeye başladı.

Bu kapsamda belge almak isteyen ikinci el motorlu kara taşıtı alım-satımı yapan kişiler, satış müdürleri ve satış personeli başvurularını Bingöl Ticaret ve Sanayi Odası’na yapabilecekler.

Konuya ilişkin açıklama yapan BİNTSO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Ayas, “Mesleki yeterlilik belgesi olmayan işletmelere, İl Ticaret Müdürlükleri, “Yetki Belgesi” vermeyecektir. Noterler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyenlerin “Alım-Satım İşlemlerini” kabul etmeyecektir. Belediyeler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyen işletmelere “Ruhsat” vermeyecektir. Mesleki Yeterlilik Belgesi Alan İşletmeler motosiklet, otomobil, arazi taşıtı, otobüs, kamyonet, kamyon ve lastik tekerlekli traktör niteliğindeki taşıtların alım satımını yapabilecektir. Alınacak Mesleki Yeterlilik Belgesi 5 yıl süreyle geçerli olacaktır. Mesleki yeterlilik belgesi yerine geçen başka bir belge bulunmamaktadır” dedi.

Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı Seviye 4, Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu Seviye 5, Emlak Danışmanı Seviye 4, Sorumlu Emlak Danışmanı Seviye 5 Servis Aracı Şoförü Seviye 3 Mesleki Yeterlilik Belgesi almak isteyenlerin Bingöl Ticaret ve Sanayi Odasına başvuru yapması gerekmektedir.

Kategori: Güncel
YORUM YAPIN(üye olmadan da yorum yapabilirsiniz)
Yorumla
İptal

KATEGORİ HABERLERİ

-