Araç lastiklerinde nelere dikkat etmeliyiz?
Zor meslek gruplarından olan oto lastik tamiri ustaları, araç lastiklerinin bakım ve güvenliği konusunda işi ehline emanet etmek gerektiğine dikkat çekti.
Araç lastiklerinde nelere dikkat etmeliyiz?

Yaz aylarında ısınan lastik, balata, disk ve asfaltın etkisiyle de sıcak havaların kendilerini zorladığını dile getiren ustalar, yaptıkları işin kolay olmadığını ve bazı risklerle karşı karşıya bulunduklarını belirtti.

İş güvenliği ve meslek kazaları hakkında bilgilendirmelerde bulunan ustalar, hava basıncının orantısız olması durumunda yaşanılabilecek risklere karşı uyarılarda bulundu.

Araç sahiplerinden tamir esnasında olası bir iş kazasının yaşanmaması için çalışanları lafa tutmamalarını öğütleyen ustalar, sürücülerin lastiklerini de 15-20 günde bir mutlaka kontrol ettirmeleri tavsiyesinde bulundu.

Lastik güvenliği açısından işin ehline teslim edilmesi gerekliğine ısrarla vurgu yapan ustalar, ustanın yönlendirmeleri ve tavsiyeleri dışında kendi fikirlerince "Bu lastiğe bir şey olmaz" deyip tehlikeye girilmemesi gerektiğinin altını çizdi.


"Uzun yol giden araçlarda fren, balata ve disklerin oluşturduğu sıcaklıklardan olumsuz etkileniyoruz"

Her meslekte olduğu gibi kendi mesleklerinin de bazı sıkıntıları olduğunu aktaran Kenan Paşaoğlu, en sık karşılaştıkları sorunun uzun yol giden araçların ısınan parçalarından olumsuz etkilenmeleri olduğunu kaydetti.

Paşaoğlu, "Havaların ısınmasıyla beraber lastik sıcaklığı bizi etkiliyor. Sıcak asfalt üzerinde sürekli hareket halinde olan lastikler haliyle ısınıyor ve lastiğin zaman zaman gümlemesine sebep oluyor. Lastik sıcaklıkla bizleri gerçekten etkiliyor. Uzun yol giden otobüs ve kamyonların fren balataları ve disklerinin ısınması da bizi etkiliyor. Genelde lastik sökümü sonrası işlemleri kapalı alanda yapmaktayız." dedi.

"Lastik gümlemesi ölüme kadar götüren ciddi sıkıntılar oluşturur"

Kenan Paşaoğlu

Paşaoğlu, "Yaklaşık bir yıl önce bizim burada bir lastik gümledi. Bir lastikçi özellikle kamyon ve otobüs grubu lastiklere hava vurduğu zaman göz ve kulağıyla lastiğe odaklanmalıdır. Gözüyle oluşacak balonlara dikkat etmeli, kulağıyla da çatırtı seslerine dikkat etmelidir ki bu iki sebep, lastiğin gümlemesinden önceki alarmıdır. Bu iki halde dikkatli olmak lazım. Lastik gümlemesi ciddi hasaralar oluşturur. Lastik gümlediği zaman lastiğin temas etmesi değil havası ciddi sıkıntılar meydana getirebiliyor hatta Allah muhafaza ölüme kadar götürebiliyor. Tehlikeleri gerçekten çok. Lastik sökülüp takıldığında işlem esnasında yamaların kontrol edilmesi hayati önem taşır." ifadelerini kullandı.

"Tedbir alındıktan sonra diğer türlü takdir-i ilahi"

Paşaoğlu, "Bizim burada bir otobüs lastiği gümlemişti. Bizden kaynaklı bir hata değildi. Ancak bazen lastikte iç taraftan yeme oluşabiliyor. Biz bunu iç dış yapıp düzenliyoruz. İlgili lastiğin hava basınç değeri normalinin altında bir gümleme meydana getirmişti. O da, bir yanı yeme olmuş lastikten kaynaklanmıştı. Normal hava değeri 125 iken araç altında çalışan bu lastik 100 derecede gümlemişti. Bazen bu şekil sürprizler olabiliyor. Tedbir alındıktan sonra diğer türlü takdir-i ilahi'dir." dedi.
(Ömer Aşkın-İLKHA)


Kategori: Güncel
YORUM YAPIN(üye olmadan da yorum yapabilirsiniz)
Yorumla
İptal

KATEGORİ HABERLERİ

-